Vi har förändrat våra fakturor

Vi har i årsskiftet 2018/2019 bytt ekonomisystem vilket påverkar vår fakturering.

Informationen senast uppdaterad 2019-01-16 klockan 13.00

Från och med årsskiftet 2018/2019 har Göteborgs Stads Parkering bytt ekonomisystem vilket innebär förändringar i vår fakturahantering för både dig som är privat eller företagskund.

Nytt bankgironummer

Vårt nya bankgironummer är 5488-2303.

Så här anmäler du autogiro och e-faktura

Du behöver uppge ditt kundnummer när du ansöker om e-faktura eller autogiro. Du hittar kundnumret högst upp till höger på fakturan. 

E-faktura

För att skapa e-faktura gör du så här:

  • Logga in på din internetbank
  • Sök upp funktionen där du anmäler e-faktura
  • Anmäl till antingen Göteborgs Stad eller till det bankgiro som står på din faktura, det vill säga 5488–2303
    OBS! Du ska alltså inte anmäla e-faktura till Göteborgs Stads Parkering
  • I formuläret ska du därefter uppge det kundnummer du hittar i högra hörnet på fakturan

Autogiro

För att skapa autogiro gör så här:

  • Gå in på goteborg.se och sök upp Fakturor och autogiro
  • Klicka på autogiro
  • Här kan du välja en av två vägar 
    1. ”Anmäl eller avsluta autogiro”. Här behöver du mobilt bankid eller vanligt bankid för att logga in. Fyll sedan i uppgifterna enligt instruktionerna på sidan. Klicka här så kommer du direkt till autogiro
    2. ”Anmäl autogiro via blankett”. Den här skriver du ut, fyller i, skriver under och skickar till den adress som står på blanketten

OBS! Tänk på att det måste finnas ett aktivt autogiromedgivande på ditt kundnummer när fakturan skapas, för att autogirot ska kunna dras. Fakturan för februari 2019 behöver du därför betala manuellt.

Till dig som har papperstillstånd

Både din faktura samt papperstillståndet kommer att skickas till dig separat. 

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på 031-774 37 00 eller kundtjanst@parkeringgoteborg.se