Parkeringstillstånd förvaltningar

Hur beställer jag ett parkeringstillstånd?

För att beställa ett parkeringstillstånd behöver du först registrera ett konto hos Parkering Göteborg, aktivera tjänsten "Hyra parkering" och sedan ansöka om ett parkeringstillstånd.

Gör så här:

Steg 1. Registrera konto – www.parkeringgoteborg.se
Alt 1. OBS! Om du använder appen Parkering Göteborg:

  • Logga in på ”Min sida” med samma e-post och lösenord som du registrerat i appen
  • Gå in i vänstermenyn "Min profil" och "Mina tjänster"
  • Aktivera tjänsten  genom att klicka på knappen ”Aktivera hyra parkering”

Alt 2. Hyr du i dag eller har du tidigare hyrt en parkeringsplats av Parkering Göteborg eller Göteborgs Stads Parkering (Parkeringsbolaget)?

  • Logga in med befintligt konto och ansök om parkeringstillstånd för den förvaltning du är behörig till.
  • Har du glömt dina inloggningsuppgifter? Kontakta Parkering Göteborgs kundtjänst 031-7743700 eller kundtjanst@parkeringgoteborg.se så hjälper de dig.

Alt 3. Om du inte har appen eller är kund behöver du skapa ett nytt konto 

  • Följ instruktionerna ”Skapa konto” på ”Min sida” och aktivera tjänsten via knappen "Aktivera hyra parkering"

 Steg 2. Ansök om parkeringstillstånd 

Länk till områden som du kan ansöka om parkeringstillstånd.

  • När du aktiverat tjänsten, gå på sidan "Hyra parkering"
  • På denna sidan får du fram en lista med en eller flera länkar till de förvalningar som du kan ansöka om parkeringtillstånd till.
  • Klicka på den blåmarkerade länken, till exempel SDF Örgryte-Härlanda och följ instruktionerna för att ansöka.
    OBS! Saknas en länk kan det bero på olika saker, t ex din anställning har inte påbörjats eller om du byter stadsdel. Försök igen lite senare. 

Klicka på ansök om parkeringstillstånd

OBS! Du kan också gå in och söka fram din stadsdelsförvaltning via länken "kartan" eller "Hitta parkering att hyra". Då behöver du söka fram Gustaf Adolfstorg och hitta en "P"-ikon som representerar din stadsdelsförvaltning.

 Steg 3. Slutför beställning

  • Så snart vi hanterat din ansökan får du en notis via sms och e-post.
    OBS! Detta kan ta ett par dagar efter att du ansökt.
  • När du fått notisen loggar du in igen på ”Min sida” och tackar jag till erbjudandet om parkeringstillstånd.

Har du frågor eller problem?
Kontakta Parkering Göteborgs kundtjänst 031-7743700 eller kundtjanst@parkeringgoteborg.se

Kundtjänst har öppet alla helgfria vardagar 08.00 - 16.30

Tillbaka