Supportcentralen – tryggare parkering dygnet runt
Sedan en tid tillbaka erbjuder vi en förbättrad service genom vår nya Supportcentral. Syftet är att ge ytterligare stöd och öka tryggheten på våra parkeringsanläggningar utanför Kundtjänsts ordinarie öppettider.
– Med Supportcentralen kan vi hjälpa våra kunder även kvällar, nätter och helger. Det handlar om att skapa en ännu tryggare och smidigare upplevelse för alla som använder våra anläggningar, säger Emelie Johansson, utvecklingsledare och samordnare för Supportcentralens uppdrag.
Viss service som tidigare hanterats av Avarn Security har tagits över av Supportcentralen som nu har kunnat utöka sin service. Supportcentralen har öppet vardagar 16.00–08.00 och dygnet runt under helger. De hanterar felanmälningar på betalautomater och elladdning, övervakar trygghetskameror och samarbetar med Q-Security och Avarn Security. Tack vare högtalarfunktion och direktkontakt med väktarbil kan de agera snabbt vid behov.
– Vi har redan sett positiva exempel där vår högtalarfunktion har visat sig effektiv för att avlägsna besökare som uppvisar ett oönskat beteende från våra parkeringshus. Genom samverkan med väktarbilen kan vi snabbt dirigera insatser till rätt plats vid behov, förklarar Emelie.
Framöver planeras en breddning av uppdraget där Supportcentralen kan bidra med att publicera driftinformation på vår webbplats.
– Vi utvärderar kontinuerligt verksamheten och ser stora möjligheter att utveckla servicen ytterligare, avslutar Emelie.
Med Supportcentralen tar vi ett steg mot att bidra till att göra Göteborg till en tryggare stad för alla.