2020-09-23

Träffa Lisa, en av personerna bakom vår senaste företagstjänst

Lisa Andersson arbetar som produktägare på avdelningen Marknad och Affärsutveckling. Hon har drivit utvecklingsprojektet för Tjänsteparkering som innebär att anställda hos våra företagskunder får arbetsrelaterade parkeringar skickade på faktura.

Berätta, vad innebär den här nyheten?

- Tjänsteparkering är till för att göra det enklare för företag med anställda som gör många arbetsrelaterade parkeringar varje månad. Det skulle exempelvis kunna vara säljare eller hantverkare, som med den här tjänsten slipper lämna in en hög parkeringskvitton varje månad utan istället kan få dem samlade på en faktura som skickas direkt till arbetsgivaren.

 

Varför har vi utvecklat Tjänsteparkering?

- Önskemålet från företagare att minska hantering av kvitton för parkeringar som deras anställda gör och få dem samlat på månadsfaktura har varit efterfrågat under en längre tid. Vi har haft många kunder som känt till att vi arbetat med det här vilket gjort att vår kundtjänst haft många samtal de senaste månaderna där kunderna frågat när tjänsten är klar. Det är jätteroligt att få vara med och lansera en tjänst som verkligen är efterlängtad!

 

Visst har vi arbetat med testkunder tidigt i projektet?

- Ja, vi har haft pilotkunder som testat och kommit med input och feedback under utvecklingen. Det har gjort att vi ytterligare kunnat ta fram en tjänst som anpassas efter kundernas behov. Det är otroligt värdefullt för utvecklingsarbetet att ha nära kontakt med våra testkunder under hela processen.

Hur har responsen varit efter lansering?

- Två veckor efter vi lanserade tjänsten har vi drygt 60 kunder som köpt tjänsten och responsen har varit bra. Vi är glada och uppskattar feedback på denna och andra tjänster vi lanserar.

Vi samlar också på oss andra önskemål från våra kunder så att vi kan fortsätta utveckla fler tjänster för att ta fram framtidens parkeringslösningar.