Välkommen till Parkering Göteborg
På denna sida hittar du information för hur du kontaktar oss som kund, leverantör, journalist eller för att samarbeta med oss.
Kundtjänst
I vårt kundforum hittar du aktuella och vanliga frågor och svar om din parkering. Hittar du inte svar på din fråga kan du ställa din egen fråga eller chatta med oss direkt i forumet.
Ordinarie telefontider är helgfria vardagar klockan 07:00-18:00.
Vi har öppet för besök helgfria vardagar 08:00-16:30.
Ordinarie telefontider är helgfria vardagar klockan 07:00-18:00.
Vi har öppet för besök helgfria vardagar 08:00-16:30.
När kundtjänst har stängt svarar Avarn Security och vår Supportcentral på akuta ärenden och larm inkomna via telefon. Du når oss på telefonnummer 031-774 37 00 eller kundtjanst@parkeringgoteborg.se
Är du journalist?
Här hittar du uppgifter till våra presskontakter. Vi hjälper dig gärna att komma i kontakt med rätt person och att ta fram underlag eller bilder.
Beslutsexpediering och allmänna handlingar
För beslutsexpediering och utlämnade av allmänna handlingar, kontakta p-bolaget@p-bolaget.goteborg.se.
Vill du samarbeta med oss?
För att lyckas med vårt uppdrag behöver vi samarbeta med andra. Vi har nära samverkan med såväl kunder som kommunala och privata aktörer.
Tillsammans vill vi skapa smarta tjänster som underlättar i vardagen samtidigt som de främjar både stadsutveckling och ett hållbart resande. Några av de vi samarbetar allra mest med är stadsmiljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen, Göteborgs Stads Leasing och Göteborg Energi.
Vi samordnar parkering i staden tillsammans med andra kommunala aktörer. Under varumärket Parkering Göteborg möter vi kund i frågor som gäller parkering. Syftet är att öka tillgängligheten och skapa nytta, och när vi driver parkeringarna kan våra affärspartners i staden renodla sin verksamhet. Exempel på affärspartners:
- Higab
- Framtidens bostadsbolag
- Älvstranden Utveckling
- Stadens förvaltningar
Vi ser också att vi behöver samarbeta med andra för att skapa framtidens parkeringar. Här handlar det bland annat om att hitta nya sätt att använda ytor i anläggningarna, så att parkeringarna utvecklas och skapar mervärde. Det kan exempelvis innebära att öppna upp för tjänster som främjar det hållbara resandet.
Vill du samarbeta med oss? Kontakta oss gärna på kundtjanst@parkeringgoteborg.se.
Adressuppgifter
- Besöksadress: Parkering Göteborg, Åvägen 17 J, Gårda, Göteborg Hitta till oss på Google maps Vi har öppet för besök helgfria vardagar 08:00-16.30.
- Postadress: Göteborgs Stads Parkering, Box 7174, 402 33 Göteborg
Övriga ärenden
Vill du komma i kontakt med vår företagsledning och styrelse? Du hittar deras uppgifter här.
Vill du nå en enskild medarbetare? Då mejlar du på fornamn.efternamn@p-bolaget.goteborg.se
Vill du se dina fakturor? Nu har Göteborgs Stad en e-tjänst där du kan se alla dina fakturor.
Följ oss gärna i sociala medier
Vi finns på Facebook och LinkedIn.
Fakturering leverantörer
För att effektivisera och minska vår hantering av pappersfakturor uppmuntrar vi alla att använda e-faktura. Alla fakturor ska skickas till Intraservice inom Göteborgs Stad, som sköter skanning och inläsning.
Skicka fakturor till den här adressen:
B450 Göteborgs Stads Parkering AB
Intraservice
405 38 Göteborg
Vårt organisationsnummer
556119-4878
Vårt Bankgironummer
5488-2303
Betala gärna med e-faktura
En e-faktura skickas och tas emot elektroniskt och behandlas automatiskt. E-faktura är smidigare och billigare för dig som leverantör och sparar dessutom på miljön. Från våren 2016 kan vi ta emot elektroniska fakturor på samma sätt som Göteborgs Stads förvaltningar. Vi vill därför uppmana till att använda elektronisk fakturering om ni redan i dag skickar elektroniska fakturor till Göteborgs Stads förvaltningar.
För att skicka e-faktura behöver du ansluta dig till en e-fakturatjänst. Göteborgs Stad har redan registrerat de största operatörerna, mer information om vilka dessa är hittar ni här.
Göteborgs Stads Parkerings GLN-kod för e-faktura är 738 103 500 487 8