Till dig som är kund hos Higab

Parkering Göteborg samordnar kommunal parkering för att skapa en enhetlig och effektiv parkeringstjänst oberoende av var du parkerar i staden, både för dig som kund och för göteborgare i stort.

Välkommen till Parkering Göteborg
Det du behöver göra för att få ditt avtal överfört på den plats (eller de platser) du hyr idag av Higab är att skapa ett konto hos oss på Parkering Göteborg. Läs först följande information noga! Det kan vara så att du redan har ett konto hos oss.

Du har redan konto:

  • om du/företaget har eller har haft ett tillstånd eller en förhyrd plats hos oss. Det spelar ingen roll om det var länge sedan, företaget har ändå ett fungerade konto som du kan använda. Det du behöver göra är att logga in på kontot och se över dina kontaktuppgifter så vi har korrekt information. Klicka här så kommer du rätt
  • om du hyr plats av Higab som privatkund och parkerar med appen Parkering Göteborg. Det du behöver göra är att logga in och aktivera tjänsten ”Hyra parkering”. 

Du behöver skapa konto:

  • om du/företaget inte har eller har haft tillstånd eller förhyrd plats hos oss tidigare. Det gör du genom att gå till Skapa konto. Använd gärna en dator! Aktivera tjänsten ”Hyra parkering” och följ instruktionerna.

Vi är väldigt tacksamma om du kan skicka ett meddelande till vår kundtjänst och bekräfta att du har skapat ett konto, då vet vi när vi kan erbjuda dig din plats och skicka avtal.
Mejla till kundtjanst@parkeringgoteborg.se och skriv att du har skapat ett konto och väntar på ditt avtal och gärna vilken adress du har din parkering på. I ämnesraden skriver du ”Skapat konto Higab”

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna

Varför tar ni över parkeringarna?
Parkering är vår kärnverksamhet och det vi kan bäst. För att renodla verksamheterna tar vi över platserna från Higab som vill fokusera på sin kärnverksamhet, förvalta och utveckla fastigheter. Det bli en vinn-vinn-situation för såväl dig som kund som för båda bolagen.

Varför behöver jag skapa ett konto?
Du kommer att få erbjudande om samma parkeringsplats(er) som du har i dag, men med ny avtalspart – Parkering Göteborg. Därför behöver du komma in i våra system.
När du får ett erbjudande loggar du in på Min sida och tackar ja. Då kommer du kunna se ditt avtal. Det är också här som du kan säga upp din parkeringsplats om du vill det.

När får jag mitt avtal?
Det får du digitalt på Min sida. Du ser det genom att logga in så fort du tackat ja till de erbjudande du får.

Hur påverkar det priserna?
Under 2019 gör vi inte några prisjusteringar alls. Du behåller alltså det pris du redan betalar i dag. Sedan kommer parkeringsplatserna följa den prisstrategi vi har för alla andra platser i staden. 

Kommer vi att bli fakturerade som vanligt?
Nej, vi fakturerar en gång i månaden. Under 2019 är det samma pris som ni haft tidigare.

Hur lång uppsägningstid har vi?
En kalendermånad.