2020-11-03

Viktig info om påminnelsemejl om obetald parkering

Har du fått ett mejl om påminnelse för obetalda parkeringar? Läs då detta!

Så här betalar du odebiterade parkeringar!

För ett tag sedan uppstod ett tekniskt problem som gjorde att genomförda parkeringar inte har kunnat debiteras (gäller parkeringar via appen Parkering Göteborg). Tisdag 3 november skickade vi ett mejl för att påminna om att dessa ska betalas.
Vi har nu förstått att mejlet kan uppfattas som spam och vill härmed förtydliga att det är vi som har skickat det.
Uppdatering 2020-11-04 klockan 11.30:
För att instruktionerna nedan ska fungera behöver du ha appen Parkering Göteborg i version 2.11 eller senare.
Vill du se vilken version du ha? Gå in i appen och klicka på Hjälp och sedan Kontakt. Längst ner står vilken version du har. 
Har du en äldre version kan du uppdatera i App Store eller på Google Play.

Inga extra avgifter

Vi har fått en del frågor om det påminnelserna innehåller några avgifter. Svaret är kort och gott: nej. Du betalar endast för parkeringen, inget annat.

Gör så här!

Öppna appen. Gå till Biljetter och där behöver du eventuellt klicka på Historik samt scrolla nedåt i listan - det kan ligga ganska långt ner om du parkerar ofta.
Där ser du dina obetalda parkeringar.

OBS!
Det är inte i alla mobil-modeller som det här fungerar, till exempel om du har en äldre telefon. Då kan du istället logga in på Min sida här på webben.

  • Saknas det pengar på kortet? Då behöver du fylla på så det går att dra pengar för de obetalda parkeringarna. Då betalas de automatiskt.

  • Har du bytt kort? Då ska du flytta de obetalda parkeringarna till det nya kortet. Det gör du genom att och välja Debitering av obetald parkering under Historik.

  • Har kortets giltighetstid löpt ut? Då behöver du registrera ett nytt kort och sedan aktivt gå in och välja Debitering av obetald parkering under Historik.