2019-01-16

Viktig information om autogiro och e-faktura!

Vi har ändrade rutiner i vår hantering av autogiro och e-faktura.

Uppdatering 2019-01-16 klockan 13.00

Korrekta instruktioner för att anmäla autogiro eller e-faktura!
För att skapa e-faktura gör du så här:
  • Logga in på din internetbank
  • Sök upp funktionen där du anmäler e-faktura
  • Anmäl till antingen Göteborgs Stad eller till det bankgiro som står på din faktura, det vill säga 5488–2303
    OBS! Du ska alltså inte anmäla e-faktura till Göteborgs Stads Parkering
  • I formuläret ska du därefter uppge det kundnummer du hittar i högra hörnet på fakturan
För att skapa autogiro gör du så här:
  • Gå in på goteborg.se och sök upp Fakturor och autogiro
  • Klicka på autogiro
  • Här kan du välja en av två vägar
    1. ”Anmäl eller avsluta autogiro”. Här behöver du mobilt bankid eller vanligt bankid för att logga in. Fyll sedan i uppgifterna enligt instruktionerna på sidan. Klicka här så kommer du direkt till autogiro
    2. ”Anmäl autogiro via blankett”. Den här skriver du ut, fyller i, skriver under och skickar till den adress som står på blanketten

OBS! Tänk på att det måste finnas ett aktivt autogiromedgivande på ditt kundnummer när fakturan skapas, för att autogirot ska kunna dras. Fakturan för februari behöver du därför betala manuellt.

Du som har förhyrd plats eller köper parkeringstillstånd av Göteborgs Stads Parkering, fick i dagarna din faktura och tillsammans med den ett brev om att vi byter fakturasystem. Här beskrev vi hur du som har autogiro eller e-faktura ska göra för att det ska fungera även i fortsättningen. Tyvärr stämmer den informationen inte!

Vi ber om ursäkt för det här misstaget men du behöver inte oroa dig eller göra något för tillfället!
Du kommer att få nya instruktioner inom kort som beskriver precis hur du ska gå tillväga.