Frågor och svar

Vi söker en teknisk Administratör

Vill du vara med och skapa tryggare och mer hållbara stadsmiljöer? Nu söker vi en strukturerad och lösningsorienterad teknisk Administratör till att bemanna vår supportcentral i hjärtat av Göteborg. Här får du en viktig roll i att övervaka våra anläggningar via våra övervakningskameror, hantera tekniska system och bidra till att våra parkeringslösningar fungerar smidigt – varje dag. Hos oss kombinerar du teknik, samhällsnytta och service i ett uppdrag som verkligen gör skillnad.

Om tjänsten

Som teknisk Administratör arbetar du i vår supportcentral med att bevaka våra parkeringsanläggningar via kameraövervakning, hantera felanmälningar och samordna åtgärder kopplade till fastighetsdrift och elladdning. Du är en viktig länk mellan kundtjänst, leverantörer och interna funktioner.

I samband med denna dagtidstjänst blir vår supportcentral bemannad 24/7 alla dagar i veckan då den idag är bemannad från kl. 16:00-08:00 av extern personal samt helger dygnet runt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Bemanna vår supportcentral dagtid genom att övervaka våra trygghetskameror på anläggningarna och säkra vår elladdningsfunktion.
  • Överföra information med avgående och tillträdande personal på supportcentral.
  • Teknisk support och administrativ hantering av system kopplade till elladdning, betalautomater, fastighetssystem.
  •  Hantera felanmälningar och beställa åtgärder i webbaserat ärendesystem.
  • Genomgång och eventuell utlämning av kameramaterial till polis samt uträtta polisanmälan vid behov.
  • Fungera som backend-support till kundtjänst i tekniska frågor
  • Sammanställa rapporter, statistik och analyser
  • Delta i uppföljningsmöten med leverantörer
  • Hantera skade- och försäkringsärenden

Om dig

Vi söker dig som är tekniskt erfaren, strukturerad och har ett stort servicefokus. Mycket god datavana inom officeprogram. Du trivs med att arbeta i system och gillar att både arbeta självständigt och med andra.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot IT, teknik eller säkerhet
  • Erfarenhet av arbete inom övervakning, kundtjänst eller teknisk support
  • Goda kunskaper i IT, officeprogram och webbaserade system
  • Mycket god svenska i tal och skrift samt god engelska
  • Grundläggande förståelse för teknisk funktion av elladdare, betalautomater och passersystem
  • Förmåga att hantera och felsöka tekniska system
  • Erfarenhet av dokumentation och ärendehantering
  • Personliga egenskaper vi värdesätter:
  • Strukturerad och noggrann
  • Lösningsorienterad och initiativtagande
  • Trygg och tydlig i kommunikation med väktare, polis och leverantörer
  • Serviceinriktad och professionell i externa kontakter
  • God samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt

Du erbjuds

På Göteborgs Stads Parkering är vi cirka 100 engagerade medarbetare som varje dag arbetar för att göra Göteborg mer tillgängligt för både boende och besökare. Här blir du en del av en inkluderande arbetsplats där olika kompetenser och bakgrunder möts i en varm och samarbetsinriktad kultur. Vårt gemensamma engagemang är nyckeln till framgång – både för att nå våra mål som bolag och för att bidra till stadens utveckling i vår roll som kommunalt bolag.

I denna roll får du en unik möjlighet att kombinera ditt samhällsengagemang med spännande och meningsfulla projekt som gör skillnad för staden och dess invånare. Du blir en del av en organisation där innovation och utveckling står i fokus, och där din insats värdesätts. Vi erbjuder en modern arbetsmiljö med generösa förmåner och ett trevligt arbetsklimat. Vårt kontor ligger i de ljusa och inspirerande lokalerna i hjärtat av Gårda, precis vid Mölndalsån. Hos oss får du möjligheten att både utveckla dig själv och bidra till att göra Göteborg ännu bättre.

Din ansökan

Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, senast den 6 augusti. I denna rekrytering samarbetar Göteborgs Stads Parkering med Jurek Recruitment and Consulting och för frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Svensson på fredrik.svensson@jurek.se.

Läs mer och ansök här