Digitala låssystem för företag

Här hittar du allt du behöver veta för att komma igång med vårt digitala låssystem. Det innebär att du som kund i ett låst utrymme får en digital nyckel. Du kan välja att köpa en tagg (50 kr/st) eller fjärrkontroll (1000 kr/st) för engångskostnad om behovet finns.

Twist & Go med mobilen och du är inne

Administratören får en digital nyckel vid tecknande av parkeringstillstånd. Administratören beställer sedan digitala nycklar till de anställda som ska ha tillgång till parkeringen.

Observera att ett automatiskt genererat mejl skickas och kan därför fastna i spam-filtret. Får du inte dina instruktioner titta i skräpkorgen. Säkerställ att systemet tar emot den här e-posten:

HIDOrigo@cloudservices.hidglobal.com

Du behöver ladda ner appen Mobile Access. Klicka på aktiveringskoden som är en länk och leder till appen. Din digitala nyckel aktiveras direkt. Koden fungerar bara en gång/på en enhet och aktivera din digitala nyckel. Du kan börja använda den direkt efter att detta är gjort.


Så här låser du upp

Du vickar på mobilen i sidled för att öppna den dörr du är närmast.

Svar på vanliga frågor

Jag hanterar parkeringstillstånden på mitt företag, räcker det med att uppge min e-postadress?

Nej, det gör det inte. Det är e-postadressen till den person som faktiskt parkerar vi behöver.

Jag ser inget mejl?

Mejlet med instruktioner är automat-genererat och därför kan det uppfattas som spam i vissa mejldomäners filter. Titta därför i skräpkorgen så det inte hamnat där mejlet kommer från HIDOrigo@cloudservices.hidglobal.com .

Hur många digitala nycklar får jag?

Det ingår två digitala nycklar per parkeringstillstånd. En nyckel kommer delas ut via den befintliga mejladress som du har registrerad hos oss. Administratören kan beställa fler digitala nycklar vid behov.

Hur många digitala nycklar får ett företag som har tjänsten tillståndspott i ett låst p-hus?

Kunder med tillståndspott är berättigade lika många digitala nycklar som användare i tillståndspotten.

Jag vill inte ha digital nyckel, kan jag lösa det på annat sätt?

Att installera och använda appen som nyckel är enkelt men om du av någon anledning inte kan använda det digitala låssystemet behöver administratören beställa en fjärrkontroll och tagg till ett självkostnadspris. I så fall får administratören kontakta vår kundtjänst via mejl.

En fördel med det nya digitala systemet är att om du utav någon händelse skulle förlora din mobil eller om din digitala nyckel skulle försvinna från telefonen, så kan vi skicka ut en ny länk som du enkelt kan använda för att återaktivera din digitala nyckel.

Varför tar ni betalt av de som inte använder smartphones?

Vi har valt en hållbar, kostnadseffektiv och modern digital lösning för det nya låssystemet som passar de allra flesta. Skulle det vara så att du inte använder en smartphone har vi sett till att vi kan erbjuda en annan lösning till ett självkostnadspris.

Jag har ny mobiltelefon/har ominstallerat appen, behöver jag göra något?

Ja, du behöver kontakta oss så vi kan skicka en ny digital nyckel. Du behöver ladda ner appen Mobile Access på den nya mobilen.

Delar ni med er av data till tredjepart?

Vi har ett avtal med vår grundleverantör ASSA ABLOY avseende vårt digitala låssystem. För att kunna erbjuda våra kunder den digitala tjänsten behöver vi dela e-postadresserna som tillhör de kunder som vill använda låssystemet med HID Global i USA. HID Global tillhandahåller appen Mobile Access och är en del av ASSA ABLOY. Vi delar endast e-postadressen, inga andra känsliga personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Det är väl mot lagen att använda mobilen i bilen?

Lagen förbjuder oss att använda mobilen vid pågående färd. När du låser upp grinden med den digitala nyckeln i mobilen står du still.